Jdi na obsah Jdi na menu
 

Vít Škrobach - O čem svědčí heslo "cikáni do práce"

27. 9. 2013

Zajímavý článek s názvem Přizpůsobený národ - o čem svědčí heslo "cikáni do práce" si můžete přečíst zde

http://a2larm.cz/2013/09/prizpusobeny-narod-o-cem-svedci-heslo-cikani-do-prace

Z článku citujeme:

Namísto od „cikána“ a všech jeho stigmat začněme od „práce“ a těch, kdo nás do ní nahánějí.

Práce, práce, práce
Placená práce se stala jedním ze základních organizačních principů naší společnosti. Namísto boha či jeho různých vtělení, lemuje cestu ke spáse. Sjednocuje společnost a zároveň z ní vylučuje ty, kdo neuspěli na pracovním trhu. Podle staré víry liberálů měl být každý člověk podnikatelem. Teorie už příliš nerozlišovala, zda obchoduje s prací tisíců dalších hlav a rukou či pouze se svou vlastní. Podle výkonnosti, která prý záleží výhradně na individuálních schopnostech, se pak odměřují naše zásluhy o společnost a stát. Úzké spojení mezi prací, úspěchem na trhu a uznáním znamená jediné: když se dostaví neúspěch a ztráta zaměstnání, přicházíme nejen o obživu, ale i o lidskou důstojnost. Ve hře tedy není jen materiální strádání, ale také sociální smrt.“
„Rozšiřování nízkých standardů a naopak udržování exkluzivity vybraných zaměstnání vyžaduje odpovídající dělbu práce. Nejnižší pozice jsou obsazovány imigranty s pracovním povolením vázaným na konkrétní pracovní místo, nekvalifikovanými dělníky a dále je vyvíjen stále silnější tlak na využití nezaměstnaných. Postupně se prosazují různé nástroje, jak je donutit přijímat jakoukoli dostupnou práci: snižování dávek v nezaměstnanosti, různé způsoby šikany či zavádění veřejných prací. Připomeňme si systém Donez – právě ten možná poodhaluje vyhlídky do budoucna. Před nedávnem vyzval Pavol Lukša, jeden z lídrů TOP 09, ministra práce a sociálních věcí k opětovnému zavedení nucených prací neboli „veřejné služby“. Lidé jsou prý oprávněně naštvaní na nepracující spoluobčany a svou zlost pak neméně oprávněně vybíjejí v proticikánských pochodech.“
„Pád na trhu práce samozřejmě znamená existenční starosti, ale také strach ze sestupu až na symbolické dno, mezi lidi se „špatným původem“. Tajemné slovo „původ“ zde signalizuje, že máme co do činění s rasismem. Rasismus představuje neuralgický bod – zranitelné místo dnešního systému.
Spojení „špatný původ“ ostatně ukazuje, že samotný pojem „rasa“ ani není nutně potřeba, bohatě stačí využít představy o nepracovité a necivilizované kultuře. Tím se zvyšuje přijatelnost vykořisťování dané skupiny a navíc se získá šikovný nástroj k prosazení přizpůsobivé morálky: musím tvrdě pracovat, abych se přizpůsobil nárokům kapitálu, abych nebyl menšinou s jejím asociálním chováním a méněcennou kulturou. Musím tvrdě pracovat, abych nebyl „jako cikán“ a nemusel dělat „cikánské práce“.“
My všichni, každý sám
Volání „cikáni do práce“ se tedy rozněcuje už samotným zhoršováním podmínek práce. Naslouchají mu někteří z těch, kteří před sebou vidí hrozbu sociální smrti. Spokojeně ovšem přitakávají i ti, kdo z titulu moci prosazují stále větší nerovnost. Heslo představuje také apel ke sjednocení národa: my, mezi sebou rovní, se očistíme od cizího, neloajálního a nepracovitého živlu žijícího z naší krve, na náš účet. Heslo tedy vyvěrá z individualismu i nacionalismu a obě tyto složky se přitom vzájemně posilují.
 
 
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář